Blog

Onboarding voor nieuwe medewerkers

Begin september is team Careffect versterkt met drie nieuwe consultants. Bij Careffect starten onze nieuwe medewerkers met een onboarding periode. In de eerste plaats om het bedrijf, de collega’s, de diversiteit aan opdrachten en de ziekenhuisomgeving te leren kennen. Met de opgedane kennis en vaardigheden worden zij insiders binnen de organisatie. Daarnaast kunnen de medewerkers goed landen en worden ze klaargestoomd om met hun eerste opdracht te starten. Hoe zag de laatste onboarding week bij Careffect eruit?

 

1. 

Maandagochtend worden de nieuwe medewerkers verwelkomd op ons kantoor. Na de kennismaking volgt een presentatie door een senior consultant waarbij een perspectief wordt gegeven hoe je je kunt ontwikkelen naar een opdracht op seniorniveau. Vervolgens vinden diverse gesprekken plaats met Hugo (directeur) en Arlette (teamleider), om wensen en mogelijkheden van beide kanten goed door te spreken. Ook worden alle ICT- en praktische zaken op orde gemaakt. Tijdens de lunch en de kantoorwerkzaamheden leren ze onze office manager, en aanwezige consultants op kantoor beter kennen.

In de dagen die volgen wordt zoveel mogelijk op opdracht meegekeken met consultants van Careffect. De nieuwe medewerkers krijgen een indruk van wat het betekent om in de rol van consultant in diverse ziekenhuizen in Nederland aan de slag te zijn, in verschillende typen opdrachten. Ze wonen een HiX training bij, krijgen uitleg over projectmanagement, en maken kennis met de uitdagingen van een HiX optimalisatie project en een financiëel-zorgadministratieve afdeling van een ziekenhuis. Onder het genot van koffie of een lunch kunnen de nieuwe medewerkers alles vragen over de organisatie en de werkzaamheden op opdracht.

Elke medewerker maakt een start met zijn of haar persoonlijke ontwikkelplan en houdt een 30 dagen dagboekje bij. Hiermee deelt de medewerker zeer bruikbare feedback voor het management van Careffect. Daarnaast wordt verwacht dat verschillende e-learnings en de wet- en regelgeving van DBC systematiek bestudeerd worden. Vrijdagmiddag wordt de onboarding week afgesloten met een evaluatiegesprek, waarbij we stilstaan hoe de week is beleefd en wat eventuele verbeterpunten zijn. Daarna wordt er geborreld, om zo verder kennis te maken met het team. Na de onboarding week zijn de nieuwe medewerkers goed uitgerust om hun kennis en energie in een eerste opdracht te steken.

2.